Tarieven 2025
Kennismakingsgesprek (30 min) | gratis |
Intakegesprek (50 min) | € 90,- |
Kennismaking & Intakegesprek (70 min) | € 90,- |
Intakegesprek i.c.m. studenten- of stadspas groene stip (50 min) | € 80,- |
Sessie haptotherapie (50 min) | € 90,- |
Sessie haptotherapie i.c.m. student- of stadspas groene stip (50 min) | € 80,- |
Coaching (50 min) | € 110,- ex btw |
Haptotherapie is vrijgesteld van BTW
Na afloop van de behandeling krijg je de factuur per mail. Deze kun je binnen 30 dagen via Ideal betalen. Daarmee voorkom je een betalingsherinnering. Na de tweede herinnering verhoog ik het bedrag met €15 administratiekosten. Heb je problemen waardoor je de factuur niet op tijd kunt betalen? Bespreek dit dan op tijd met mij.
De kosten voor coaching in opdracht van bedrijven hangen af van de hulpvraag en duur van het traject. Hetzelfde geldt voor coaching of training op de werkvloer. Wil je hier meer informatie over, neem dan contact met me op.
Je hebt geen verwijsbrief nodig
Voor haptotherapie heb je geen verwijzing van de huisarts nodig. Het is wel fijn als je je huisarts op de hoogte stelt van je behandeling. Ik streef naar een goede samenwerking met (huis)artsen, specialisten en/of andere disciplines binnen de gezondheidszorg.
Vergoeding zorgverzekering
Haptotherapie wordt geheel of gedeeltelijk vergoed door de meeste zorgverzekeringen, afhankelijk van de aanvullende verzekering die je kiest. De vergoeding gaat niet van je verplichte of vrijwillige eigen risico. Kijk op de website van de NFG voor een overzicht van zorgverzekeraars en hun vergoedingen of neem contact op met je zorgverzekeraar. Coachingssessies op haptonomische basis worden niet vergoed door de zorgverzekering.
Werkgevers dragen vaak bij in de kosten van haptotherapie. In sommige gevallen als iemand al uitgevallen is op het werk maar ook ter preventie. Meestal gaat het om budgetten in het kader van verzuimpreventie, stressmanagement of een re-integratietraject. Tijdens de kennismaking kunnen we dit onderzoeken of informeer bij de HR-afdeling of je leidinggevende.
Zelfstandig ondernemers kunnen coaching op haptonomische basis als bedrijfskosten opvoeren.
Afspraken annuleren
Je kunt je afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos verzetten of afzeggen. Als je afzegt binnen 24 uur voor de afspraak of niet verschijnt, breng ik de kosten in rekening. Helaas komt hij daardoor ook niet in aanmerking voor declaratie bij je zorgverzekering.
Wil je een afspraak verzetten? Stuur me tenminste 24 uur van te voren een mail of stuur een berichtje op het nummer 06-21521833.
Kwaliteit
Ik ben NFG-haptotherapeut en lid van de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG). Ik ben onderdeel van de Vakgroep Psychosociale en Maatschappelijke Dienstverlening.
Ook ben ik lid van de Koepel NAP. Deze koepelorganisatie biedt een platform voor praktijkhouders die zich inzetten voor het bevorderen van gezondheid en welzijn door middel van psychosociale en alternatieve therapieën.
Privacy
Voor de behandelingen leg ik een digitaal cliëntdossier aan. Alleen ik heb toegang tot de praktijksoftware die ik gebruik. Toegang is ten eerste beveiligd door een wachtwoord. Ten tweede door tweestapsverificatie. Vertrouwelijkheid en geheimhouding is voor mij enorm belangrijk. Vooral ook omdat het gaat om persoonlijke gegevens. In mijn privacy verklaring lees je daarom hoe ik dat doe.
In mijn praktijk hanteer ik vrijwillig de beroepscode voor GZ-haptotherapeuten. Ook voldoet de praktijk aan de richtlijnen van de Beroepscode van de NFG.
Blijven leren
Als therapeut wil ik blijven leren. Daarom volg ik (verplichte) nascholingen en doe ik aan intervisie. Hiervoor kan ik een casus anoniem, dus ‘zonder persoonsgegevens’ (zie hiervoor het privacybeleid), inbrengen in:
- Intervisie – dit is overleg met collega haptotherapeuten.
- Supervisie – individueel overleg met gediplomeerde (hapto)therapeuten.
Ik ben gebonden aan mijn beroepsgeheim. Dit geldt ook voor eventuele andere betrokken hulpverleners/begeleiders.
Vragen of klachten?
Heb je vragen over je behandeling? Of over mijn werk als haptotherapeut of coach? Kaart ze dan eerst bij mij aan. Ook als je op welke manier dan ook niet tevreden bent. Ik ga hierover graag met je in gesprek.
Ben je vervolgens na dit gesprek nog niet tevreden? Of komen we er samen niet uit? Dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van mijn beroepsvereniging. Het klachtenrecht is geregeld in de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg. Dit loopt via mijn beroepsvereniging NFG. Lees hier meer over klachtenprocedure.